Hoe bewaar je het beste een 25 meter langer internet kabel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Langer dan wat? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-r :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er bestaat ook nog draadloos
BvB :-) (-:

Het beste antwoord

een cilindervormig object vinden (prullenbak, emmer) en de kabel daar niet te strak omheen leggen, tie-rapje of wat tape op twee plekken binden, klaar is kees. Ik zou niet hand over elleboog doen, dan verdraai je de kabel en houd je een 8 vormige warboel over. Of ophangen in een 25 meter hoge kast.

Toegevoegd op 29-05-2009 11:27:56
hand over elleboog werkt blijkbaar wel....maar zelden bij mij..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Internetkabels bestaan niet.
Waarschijnlijk bedoel je een CAT5-kabel met UTP stekkertjes. Niet knikken, losjes oprollen.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja hoor:
-"Heeft u 25 meter internetkabel voor mij".
-"Ja hoor, is het om te mailen, of gaat u veel downloaden".
- "Nee, eentje voor Goeievraag.nl!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@OsFa HUMOR!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman merkte heel terecht op dat je allerlei verschillende kabels hebt die gebruikt worden voor computernetwerken. +1
AWM
14 jaar geleden
Eigenlijk niet. Het is allemaal CAT5 wat de klok slaat. Je hebt wel wat varianten daarbinnen, maar het komt allemaal op hetzelfde neer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we zo gaan beginnen... CAT7 STP ... of gewoon een CAT3 telefoonkabeltje... altijd nog goed genoeg voor 10Mb HD.
Netje op een "rol" gedraaid (lussen van hand naar elleboog)

Zorgen dat er geen twists in zitten en dat dan ff de uiteinden vast tapen (niet knobbelen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haspel kopen en erop rollen. Dat is je kabel veilig en heb je minder kans dat er bschadigingen optreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet de kabel opschieten.

"Opschieten" is een term uit het zeilen. Betekenis: oprollen, maar dan zodanig dat de kabel alleen opgerold is, en niet gedraaid.

De kromtestraal mag niet te klein zijn. Dus niet elleboog-hand, want dan heb je lange rechte stukken, en een kleine kromtestraal bij elleboog en bij hand.

Bij goed opschieten moet je de kabel tijdens het oprollen dus draaien, om te voorkomen dat hij gedraaid op de rol komt - als je begrijpt wat ik bedoel.