Ja, je kan zeker onderhandelen! Ongeveer 5% tot 10% kan er wel af, dat is dus zeker de moeite waard.

Maak je keus, praat dan met een verkoper en vraag hem om wat informatie over de laptop die je hebt uitgekozen (ook al weet je er al alles vanaf). Dan krijgt hij het idee dat hij hem een beetje moet verkopen. Vervolgens vraag je naar de prijs. Daarna vraag je: "Kan er nog wat van die prijs af?"
Nee heb je, ja kan je krijgen ;)

Het is mij in ieder geval al vaker gelukt, met een laptop maar ook met witgoed. Soms is het antwoord overigens gewoon nee. Maar wat let je om dan naar een andere winkel te gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Proberen kun je het altijd veel zal het niet wezen maar doe je best
13 jaar geleden
De meeste winkels hanteren vaste prijzen en daar valt niet over de discuseren. Maar ik weet dat je bij de media markt wel een beetje kan handelen over de prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eerst bij postorderbedrijven, wat de laptop die jij voor ogen hebt kost, en maak daarvan een print. Ga vervolgens naar een elektronicazaak of computerzaak bij jou in de buurt. Als de prijs daar hoger is, kun je ze confronteren met de print die je hebt, en ze voorstellen het verschil in elk geval te delen, omdat je toch de service van de winkel om de hoek wilt hebben. Meestal zijn ze daar wel gevoelig voor. Zo heb ik het destijds zelf ook gedaan, bij de aanschaf van een nieuwe t.v. Ik kreeg er toch mooi wel €200,- van af.
Succes.
jc54