Is er afvalvermindering nu je op marktplaats en andere verkoopsites tweedehands spullen kan kopen?

....er wordt massaal gebruik van gemaakt, een online prikbord heeft een breder bereik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Uit eigen ervaring weet ik dat het antwoord voor mezelf op jouw vraag JA luidt. Ik had de keus om iets weg te gooien of het via gratis af te halen op marktplaats aan te bieden. Dat laatste deed ik en ik was van de spullen binnen no-time af. Dus ophaler tevreden, ik tevreden en het milieu tevreden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat zou dat toch mooi zijn. ik ben echter bang dat we ook steeds meer spullen "hebben" allemaal en dat de duurzaamheid van sommige spullen erg is afgenomen.

zo maar een voorbeeld: mijn ouders "deden" 25 jaar met hun inrichting, nu zet je het na 5 jaar (ik niet trouwens) op markplaats en gaat mee met de laatste trend
13 jaar geleden
Heel veel meubels met name worden eerst op marktplaats gezet.
Als er na verloop van tijd niemand biedt,dan wordt er alsnog de kringloop gebeld.
Halen wij deze spullen op,dan maar hopen dat de polen ,en andere buitenlanders het hebben willen.
Zoniet dan gaat het alsnog,de container in.
Ik praat nu voornamelijk over eiken meubelen.
Het enige voordeel is dat deze niet verbrand worden,maar naar de recycling gaan,waar er opnieuw grondstof voor spaanplaat van wordt gemaakt.
Afval vermindering is er echt niet,er is een levendige handel in tweedehands goederen.
Uw defecte tv en andere electronica die gaan gewoon nog steeds naar afrika.
Maar zolang de mens maar blijft kopen,en steeds wat anders wil,zal er altijd een overschot aan afval blijven.