Met je vinger blijven drukken op het icoontje van de app totdat alle icoontjes beginnen te trillen. Nu kun je de icoontjes ook verschuiven als je wilt.
Er verschijnt in de linkerbovenhoek van de app een X-je.
Als je daar op drukt krijg je de melding of je deze app echt wilt verwijderen. Druk op de knop verwijder om te bevestigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook apps verwijderen via iTunes. Ga naar het gedeelte apps in de linkerbalk. Rechtermuisknop op de app die je wilt verwijderen, en selecteer verwijder.
Selecteer dan de optie 'naar prullenbak verplaatsen'.

Als je vervolgens je iPad aansluit en synchroniseerd, krijg je de melding dat er een app op je iPad staat die niet op je pc staat, selecteer dan de optie om de app te verwijderen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Als je de app hebt verwijderd via je iPad zelf, moet je daarna een keertje op de Home knop drukken. Dan stoppen de icoontjes met trillen en kun je het apparaat weer gewoon gebruiken.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets aan toe te voegen behalve misschien dat iTunes op de Mac ietsje anders werkt maar dat is een kleinigheid.
Een plus van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biertje is vergeten de plus ook daadwerkelijk te geven. :-)
Kimath
13 jaar geleden
Ik heb alleen een pc, geen Mac, dus ik kan helaas geen instructies geven hoe het daar werkt.
Maar de methode op de iPad zelf werkt altijd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@oogwerkdotnl: alsnog gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt!