Wat is de oorzaak als spam voornamelijk rond 7 uur ontvangen wordt?

7 uur in de ochtend.

1.3K
SimonV
10 maanden geleden
Op dat opvallende tijdstip is de kans misschien groter dat de mail gelezen wordt.
Een andere mogelijke reden is dat spammers gebruik maken van geautomatiseerde systemen die berichten versturen op willekeurige of vooraf ingestelde tijden, ongeacht de tijdzone of het slaapritme van de ontvangers.
Een derde mogelijke reden is dat je 's morgens nog niet wakker genoeg bent om bijvoorbeeld valse waarschuwingen of phishing mail te doorzien.
tinus1969
10 maanden geleden
Is dat jouw persoonlijke ervaring? Of heb je een link dat dat bij veel mensen zo is?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 maanden geleden
Nog een mogelijke oorzaak waarom spam op een hoopje 's ochtends binnen komt:
Vaak halen mobieltjes ("slim") 's nachts minder vaak, of zelfs helemaal niet, de mail op. Daar beginnen ze weer mee rond de tijd dat de eigenaar wakker wordt. In jouw geval zou dat rond 7 zijn.

Geef als eerste antwoord