Hoe stop ik spam die terecht komt mijn inbox n.a.v. een datalek?

Sinds de datalek bij marktonderzoeker Blauw eind maart word mijn normale email inbox overspoelt met SPAM. Ik krijg gemiddeld per uur zo'n 8 mails. Het is zo vreselijk dat ik nieuw mailadres wil aanmaken, maar het is dus het mailadres waarmee ik mijn administratieve dingen regel en dus ook allerlei dingen in bewaar. Daarnaast loopt mijn spambox ook over. Dus mails die per ongeluk daarin terechtkomen, loop ik nu mis..

1.3K
ronron1212
11 maanden geleden
Je spam box kun je ook bekijken op goede mails.
SimonV
11 maanden geleden
Deze spam kun je niet stoppen. Je kunt mail van belangrijke afzenders wel via een filterregel laten doorsturen naar je nieuwe adres.

Antwoorden (1)

Of je neemt mailwasher die alle mail als eerste opvangt, dan selecteer wat je wel of niet wilt hebben ( je kunt bouncen en/of afzender op een zwarte lijst zetten) en klikt verder om je mail daadwerkelijk binnen te halen in je mailbox.
Verwijderde gebruiker
11 maanden geleden
SimonV
11 maanden geleden
Kan helpen, maar veel spammers kennen MailWasher en kunnen deze tegenwoordig omzeilen.
https://www.reddit.com/r/Outlook/comments/13uewwo/spam_getting_ridiculous_any_solutions/
Verwijderde gebruiker
11 maanden geleden
Omzeilen is altijd mogelijk maar de 1e de beste die je op zwart zet komt er niet meer in. Wat je ook doet, er is altijd gevaar, zo ook met virusscanners etc... een allernieuwste virus kan ook nog niet herkend zijn en er door glippen. Met Ubuntu ipv Windows heb je minder last.
SimonV
11 maanden geleden
"1e de beste die je op zwart zet komt er niet meer in": klopt, maar je krijgt er duizenden van verschilende adressen...