Hoe kan ik een emailadres blokkeren?

Sinds enige tijd word ik gespammed door info@mail.efteling.com over verschillende onderwerpen. Momenteel dat foto's en video's zullen verdwijnen uit de icloud. Uiteraard phishing. Ik heb Outlook en heb via 'ongewenste mail > afzender blokkeren' getracht dit te stoppen, maar dat werkt niet. Ook heb ik een regel aangemaakt zodat mail van deze afzender automatisch in de mail 'ongewenste mail' terecht komt. Werkt ook niet. Omdat het phishing is, lijkt het me ook niet verstandig om op de link te klikken die volgt na 'als je deze mails niet meer wilt ontvangen, klik hier'. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

3.1K
Castle
12 maanden geleden
Hier kun je lezen wat te doen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/cybercrime-en-cybersecurity/vraag-en-antwoord/phishing Het is raadzaam de Efteling te informeren en deze activiteit te melden bij: https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-cat/phishing/
SimonV
12 maanden geleden
De Efteling weet dit al lang en kan er zelf ook niets aan doen.
Amadea
12 maanden geleden
Heb jij je (ooit) geabonneerd op de nieuwsbrief van de Efteling? Kennelijk zijn die e-mailadressen via een hack buitgemaakt en worden die nu massaal bespamd.
Roxx79
12 maanden geleden
Nooit bewust op geabonneerd iig. Maar de vraag is, hoe blokkeer is dit emailadres?

Antwoorden (1)

Via instellingen naar blacklist gaan ( waat dat precies zit verschilt per mail provider dus even opzoeken) en dan *@efteling.nl in de blacklist plaatsen. Let wel op jekrijgt dan geen enkele mail van de efteling meer.
12 maanden geleden