Is een oude smartphone veilig in een gastnetwerk?

Een oude smartphone gebruiken als beveiligingscamera. Daar heb je diverse apps voor op de playstore. Er wordt in artikelen echter ook gewezen op gevaren van een oude smartphone omdat deze makkelijk te hacken zou zijn. Maar als je de oude telefoon nu verbinding met het internet laat maken via een WPA2-PSK-CCMP beveiligd gastnetwerk, is dat veilig genoeg? Het is immers strikt gescheiden van je eigen netwerk.

1.3K
LeonardN
een jaar geleden
Naast Wi-Fi-netwerkhacks bestaan er natuurlijk ook ander type hacks.
Het artikel zal meer iets bedoelen als een telefoon met Androidversie die geen veiligheidsupdates meer ontvangt.
SimonV
een jaar geleden
'k Weet niet hoe serieus dit genomen moet worden:
https://ipcamtalk.com/threads/surprised-so-many-people-are-ok-with-wpa2-psk.46750/
gvrox
een jaar geleden
Veilig tegen wat ? Dat iemand meekijkt, of dat er via die telefoon andere (persoonlijke) apparaten in huis gehackt worden ?

Antwoorden (1)

Nee, oude smartphones zijn niet veilig in een gastnetwerk. Gastnetwerken zijn vaak minder beveiligd dan thuisnetwerken, waardoor er meer kans is dat er kwaadwillenden toegang krijgen tot je gegevens. Het is daarom aan te raden om alleen een vertrouwd netwerk te gebruiken.
10 maanden geleden