Wat betekenen al die dollartekens bij het opstarten van mijn computer? Een virus? Of hardwaredefect?

Is sinds vandaag opeens bij een computer die ik niet vaak gebruik (oudje van merk Medion met windows XP). Ooit gekregen van iemand maar vraag me nu af of die PC nog wel enige moeite waard is vandaar de vraag of jullie weten wat de oorzaak is/kan zijn...

(ik zet hem maar onder hardware, al weet ik het niet zeker)

Over de dollartekens nog: bij het zwarte opstartscherm komen er allemaal witte dollartekens, in de bios komen er witte dollartekens over het blauwe heen over bijna het hele scherm en bij het doorstarten zie ik even het Windows logo en dan loopt het spulletje vast en draait het maar zonder iets op het scherm te laten zien (die zegt geen signaal te krijgen). Geen pieptonen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat lijkt heel veel op een defecte videokaart.
Ik ben er bijna zeker van...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ondertussen inderdaad op internet nog een soortgelijk verhaal gevonden, schijnt idd videokaart te zijn. Ik ga eens kijken of ik er nog eentje heb liggen, thanks! +1
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat denk ik inderdaad ook: videokaart kaduuk.

Andere antwoorden (3)

Je hebt heel veel geld gewonnen!!!

Nee grapje , sorry
Dat had ik ook toen ik een nieuwe videokaart had gekocht en bij was er een draadje gebroken.
Je kan misschien even een winkel als Dinabyte ,dixons of mediamarkt emailen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of gaat het me veel $$$ kosten? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahaha, goeie ;)
Bovenstaand is zeker mogelijk, maar controleer eerst of je kabels goed zitten en je videokaart niet verschoven is in het slot. Daarnaast controleer je bios en zet hem op default en eventueel F8 en herinstaleer de drivers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm, de driver wordt pas geladen bij Windows en die tekens verschijnen bij opstarten. Dus dan kan het de driver toch niet zijn??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is onwaarschijnlijk
Als de PC een jaar of 5 oud is, kan ook de BIOS batterij leeg zijn. Dit leidt soms tot rare verschijnselen. De grafische kaart zou ik er ook uithalen, de contacten stofvrij maken en plaats hem dan opnieuw terug.