AVG antivirus heeft de beveiliging overgenomen van mijn laptop, is dit juist?

Ik heb waarschijnlijk zelf per abuis ermee ingestemd (ik kan het me niet herinneren) dat AVG antivirus software mijn laptop beveiliging over heeft genomen van Microsoft Defender Antivirus. Ik wil dit weer herstellen dat Microsoft Defender de prioriteit krijgt bovenop de AVG antivirussoftware op mijn laptop. AVG mag erop blijven maar als 2e keus op de achtergrond. Kan dit uberhaubt, zo ja... hoe kan ik dit regelen?

Antwoorden (1)

Nee, dit is niet juist. Waarschijnlijk heb je bij het installeren van een programma AVG automatisch mee-geïnstalleerd.
Verwijder AVG met AVG Clear:
https://support.avg.com/SupportArticleView?l=nl&urlname=Uninstall-AVG-Antivirus

AVG op de achtergrond mee laten draaien is onmogelijk en contraproductief. De bescherming van een antivirusprogramma werkt het beste als je maar één antivirusprogramma gebruikt. Zijn er meer actief, dan kunnen de antivirusprogramma's elkaar tegenwerken. Dit kan leiden tot gaten in de bescherming.
SimonV
een jaar geleden
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
SnakeEye vraagt niet hoe AVG verwijderd kan worden. Ik ga er daarom vanuit dat het een bewuste keuze is om AVG te installeren. En dan is het juist dat AVG de beveiliging overneemt van Defender.
Dat is zoals SimonV aangeeft: meerdere antivirusprogramma's tegelijkertijd kunnen elkaar in de weg zitten.
Het antivirusprogramma dat je zelf (als laatste) installeert, zal de andere 'uitzetten'. De reden hiervoor is, mogelijk, omdat je zelf de (bewuste) keuze maakt om een ander antiviruspakket te installeren.