Ben ik gehackt als ik een pop up krijg dat mijn wachtwoorden gelekt waren ?

Ik heb een site geopend omdat er iets met mijn instagram was dus ik zocht naar info, toen heb ik op een site geklikt en deze bracht me zomaar naar mijn agenda en toen ik terug naar de site ging kreeg ik een pop up met dat me wachtwoorden gelekt waren of iets. Ben ik nu gehackt?

Jmv12
2 jaar geleden
Hoe draai ik een virusscanner?
Pieterke
2 jaar geleden
@jmv12: Door bij je virusscanner op scannen te klikken. Bij mijn virusscanner kan ik kiezen uit een snelle scan en een volledige scan.
Je hebt toch wel een virusscanner? Zo niet dan zou ik een goede aanschaffen.
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Als je onlangs nog je wachtwoord hebt veranderd dan zou ik mij geen zorgen maken. Je kun op https://haveibeenpwned.com/ zoeken of je e-mailadres of telefoonnummer voorkomt in een gelekte database en op welke site dat is. En wanneer het gelekt is.

Antwoorden (1)

Of je gehackt bent is met dit (warrige) verhaal niet met zekerheid te zeggen.
Als hij niet je wachtwoord hebt ingetypt of automatisch hebt ingevuld dan is er een goede kans dat het meevalt.
Wel is het raadzaam je wachtwoorden, en zéker die van Instagram, snel te veranderen. Ook kan het geen kwaad even een virusscanner te draaien.