Is een mod download (aanpassing in computerspel), virusvrij?

Ik wil een aanpassing doen in computerspel. daarvoor wil ik een "mod" installeren.
Is deze virusvrij, aangezien deze aanpassing, niet van ontwikkelaars komt, maar van andere spelers.

Ritsuka
3 jaar geleden
Zoek naar de naam van de mod op Google, als deze slecht is, komt dit snel genoeg naar voren

Antwoorden (1)

Nee, deze hoeft niet virusvrij te zijn.
Omdat mod-bestanden worden gemaakt door externe personen of teams, hebben ze geen enkele relatie met de oorspronkelijke spelontwikkelaar. Het is gemakkelijk voor hen om kwaadaardige code aan de gemodificeerde versie toe te voegen.
Scan het bestand dus eerst met een betrouwbaar antivirusprogramma. Je kunt ook online antivirusprogramma’s gebruiken voordat je de mod downloadt:
https://opentip.kaspersky.com/
SimonV