Is gratis internetbeveiliging veilig genoeg?

Ik heb momenteel een provider op het oog (NLE) die geen internetbeveiliging aanbied, dus vroeg ik me af of gratis internetbeveiliging (total av, pc protect) goed genoeg is om veilig op het internet te surfen, of is dit sterk af te raden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

In de meeste gevallen wel, met bijvoorbeeld Kaspersky Free,
maar als je obscure websites gaat bezoeken, of rare dingen doet,
illegaal gekraakte software download en opstart, dan loop je
natuurlijk kans op problemen. En dan is een betaald pakket volgens
mij een betere beveiliging. (dit controleert alles ook realtime
terwijl je internet en bezig bent, software start etc.)
Wat je altijd kan doen is naast een gratis beveiliging ook de
gratis versie van emsisoft anti malware te installeren,
dat is het Emsisoft Emergency Kit,
deze heeft gewoon alle functies op gebied van virus en malware
detectie dan de volledige versie maar draait niet resident in het geheugen,
en kan alleen maar software/downloads scannen op malware en virussen.
dit is ook een standalone versie die niet perse in windows geinstalleerd
hoeft te worden voordat je die kan opstarten.
2 x beveiliging en gratis.
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

AVG is gratis, gebruik het zelf al jaren en is een prima beveiliging