Welk pc software kan een complete kopie maken van je harde schijf (image) zonder dat er services geinstalleerd worden?

True Image 2010 installeert op de achtergrond services. Bestaat er een software programma zoals True Image, waarmee je tijdens het werken in windows, een complete image kunt maken van je harde schijf? zonder dus dat er een service geinstalleerd wordt

ik heb een oude pc, vandaar dat er zo weinig mogelijk achtergrondprocessen aanwezig wil

ik kan ook opstartcd gebruiken van true image, maar ik maak liever een image 'terwijl ik aan het werken ben in windows', zoals true image kan

wie weet andere soortgelijke software ZONDER dat er een service geinstalleerd wordt

Toegevoegd na 3 uur:
Ik bedoel dus:
natuurlijk wordt er een proces opgestart als je een toepassing installeert of opstart. Maar ik wil dat die service automatisch verdwijnt bij het sluiten van het programma; bij true image is de service nog steeds aanwezig als ik de pc terug opstart. Dus de service zelf mag natuurlijk wel draaien als ik het backup programma opstart, maar moet meteen weer stoppen als ik het programma sluit en de service mag zeker niet aanwezig zijn bij het opnieuw opstarten van de pc, dus enkel als ik het programma zelf start.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb eens zitten te denken, en ik kon me iets herinneren van een programma wat aangeraden werd door Bart Lagerweij. (Bart Lagerweij is de maker van BartPE, een soort van bootable Windows Rescue CD). Je kon die cd naar hartelust uitbreidden met third-party software, als zij tenminste maar zorgden voor de vereiste plug in. Welnu, er zat ook een zeer goed Image programma bij genaamd 'Drive Snapshot'. (http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm)

Drive snapshot hoef je niet perse op een boot cd te gebruiken, maar je kunt het programma ook gewoon in een Windows sessie gebruiken. Het programma installeert eigenlijk vrijwel niets. Het is een executable en dat is het zo een beetje. Eigenlijk is drive snapshot geen backup programma, maar puur een Imaging programma. Het maakt een exacte copie van je harde schijf (sector-by-sector copy) en that's it.

Ik heb eens op de website gekeken van Drive Snapshot hoe Drive Snapshot zich installeert. Volgens de maker veranderd Drive Snapshot niets aan de systeemconfiguratie.
Dit zegt de website over de installatie:

Snapshot/Setup will NOT copy anything into your Windows or system directory.
Snapshot/Setup will NOT change anything in your system's configuration.

Nou geloof ik niet alles wat ik hoor, dus ik heb zelf eens gekeken in de mmc services.msc maar ik kan daar niets ontdekken.
Ik heb ook nog eens even gekeken met process explorer van Sysinternals (een soort van geavanceerde taakbeheer), en ook daar kan ik geen enkele service ontdekken. (wel de executable)

Ik kan je aanraden om een trialversie te downloaden en het zelf uit te proberen.
De trailversie krijg je hier:

http://www.drivesnapshot.de/en/down.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wacht een halfuurtje, en nadien krijg je hoogstwaarschijnlijk de 10 punten, antwoordman dacht weer eens gelijk te hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ppReloaded: ik heb het programma geinstalleerd. Dus na het herstarten van mijn pc staan er GEEN bijkomende services in mijn taakbeheer onder "Processen"? Als dit het geval is, dan is dat wat ik hebben wou. Dus ik ga het nu even uittesten en ik geef je dan nadien de 10 punten. Het is dus NIET de bedoeling dat er een service op de achtergrond van dat backup programma blijft draaien. 10 punten komen er bijna aan................
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
top man!
zeer goed antwoord!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist niet dat dit programma bestond!
Hartelijk dank!

Andere antwoorden (1)

Volgens mij vraag je het onmogelijke.
Of gebruik een opstart CD (True Image, Ghost), of doe het vanuit Windows. Maar vanuit Windows zonder services kan volgens mij niet.
AWM
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Ben ik het maar weer eens mee eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees het antwoord van ppReladed maar eens, ! ik ga het nu uittesten en daarna zien we wel weer!