Is een betalende antivirus echt beter dan de standaard Windows Defender?

Hallo

Nu verloopt mijn betalende versie van AVG Antivirus bijna af, maar nu vraag ik me af of die extra kost ook wel nodig is?

In Windows 10 is er standaard Windows Defender geïnstalleerd.
Is AVG dan echt beter dan Windows Defender?

Alvast bedankt.

SimonV
6 jaar geleden
Om te beginnen is Windows Defender een zeer matige virusscanner. Hoewel deze een stuk beter is geworden in vergelijking met jaren geleden. Je kunt ook aan andere gratis virusscanners denken. Die komen vaak even goed uit de tests als betaalde virusscanners.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan Avira, Avast of Bitdefender. https://www.pcmag.com/article2/0,2817,1926596,00.asp
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De vraag is waar wil je je voor beveiligen. Als je geen illigale dingen doet hoef je je niet zo druk te maken. Torrentsites en zo goed lezen voor je wat aanklikt, blijft uit de buurt van vreemde sites. Als je in de Cryptovaluta gaat, versleutel je data goed. Neem niet te makelijke wachtworden. Tot slot verwijder regelmatig je cookies, of gewoon je hele internet geschiedenis. Scan af en toe je PC/laptop en je hoeft je nergens druk over te maken.

Antwoorden (2)

Wat een betaalde virusscanner beter maakt dan Windows Defender is dat bij uitbraken van nieuwe virii onmiddellijk een patch voor geschreven wordt en deze in de virusdefinities wordt opgenomen, dit identificatie proces gebeurt door getrainde specialisten op dit gebied, en daarmee is snel een passende maatregel getroffen. Microsoft is een beetje 'jack of all trades and a master in none' het doet van alles maar is nergens echt goed in. Overigens raad ik ten alle tijden Windows Defender boven AVG aan, want AVG is verschrikkelijke troepsoftware. Als je nu ook de top 10 van beste virusscanners van 2018 kijkt zie je nergens AVG terug, dat komt omdat AVG niet zo goed is in het scannen van virii, maar alleen verschrikkelijke irritante beperkte maatregelen treft tegen de gebruikers van Windows.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
'alertheid en tijdige patches': gebeurt dit niet bij de gratis versies van de betaalde scanners?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" ‘alertheid en tijdige patches’: gebeurt dit niet bij de gratis versies van de betaalde scanners?" Gratis edities van betaalde virussoftware beschermt je niet op alle vlakken, zo heb je bij gratis versies niet de anti phising en webfiltering maatregelen die je bij betaalde versie wel hebt, vaak moet je bij gratis versies handmatig updaten, Panda antivirus is hier een uitzondering op.
Windows defender komt in verschillende tests vergelijken met de meeste antivirus software niet al te best uit de bus. Als je op safe wilt spelen zou ik wat anders nemen.

Als je niet zo veel "rare" sites bezoekt en niet zo gek veel download dan kun je vaak wel met een gratis variant uit de voeten.