Wie weet een lichte, gratis (maar toch goede) (personal) firewall voor mijn windows xp?

ik heb geen vlugge pc, dus comodo firewall ging niet goed (traag opstarten), pc tools firewall ook niet,

wie kent er nog goede gratis lichte firewalls voor windows xp

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van Windows zelf?

Het beste antwoord

13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zonealarm is inderdaad goed, mocht dit niet werken probeer dan AVG.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als antivirus heb ik avira antivir
als firewall wil ik best avg proberen, maar kan je dat ook apart installeren of moet ik avg antivirus én avg firewall tegelijk installeren, maw kan je die apart installeren bij de installatie van avg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag :)
Volgens mij zit je dan ook aan de antivirus vast.
Maar ik zie net dat het helemaal niet gratis is, dus maakt het ook niet uit.
Hoe dan ook is Zonealarm een hele goede, die zou ik zeker proberen.
neem Xubuntu. dat is een besturingsprogramma van Lenix, speciaal voor traag draaiende computers.
dan heb je ook geen firewall nodig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als u nog een oude pc hebt, maakt u best een ipcop. Is een topper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is ipcop??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ipcop is moet u installeren op een apparte, lichte pc. Ipcop dient voor als router en ook Firewall, u heeft meer configuraties dan in een algemene Windows omgeving.
Ipcop werd gemaakt voor linux maar is een compactibel met de Windows besturingssystemen. grt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het ook een besturingssysteem dan? kan ik het zomaar installeren op mijn huidige windows xp door gewoon op setup ofzo te klikken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou u aanraden om een nieuwe pc te gebruiken, of uw Windows xp weggooien want hij heeft de netwerkkaart nodig voor te routeren op de pc. Behoord wel nog bij een besturingssysteem denk ik. Als u nog vragen hebt stuur gerust grt