Haagse Hogeschool hebben ze een bachelor Information Security Management
Bij Hogeschool INHolland kun je in Delft (technische) informatica studeren, maar voor hun security-gedeelte moet je af en toe op en neer naar Alkmaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op het HVA had je in het 3e jaar van de opleiding technische informatica de mogelijkheid om het beroepsprofiel Forensic intelligence and Security te kiezen.
Er was ook een paar jaar geleden een opleiding "particulier digitaal onderzoeker" maar dat scheen niet echt veel voor te stellen. Tenminste wat ik hoorde van iemand die de opleiding deed.

Zelf heb ik network- en sytem engineering gedaan en bij mijn vorige werkgever de CISSP en CFE behaald op het gebied van security.
Maar dat kwam omdat ik duaal studeerde en network en sytem engineering een breder scala aan werkgevers had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn opleiding ICT MBO + was een groot deel van de opleiding, beveiliging. Later heb ik in de praktijk bij Mcafee mijn skils kunnen ophalen. Vanwege het lage niveau kwamen hoofdzakelijk algemene zaken aan de orde.