Malware uit instellingen verwijderen. Hoe?

Hallo iedereen, ik krijg steeda meldingen van antivirussen en anti malware apps dat ze malware detecteren in mijn instellingen. Het gaat om: /system/priv-app/settings/settings.apk
Hoe dit erop komt weet ik niet. Er is ook nog een andere bedreiging gedetecteers waarin iets staat van /system/app/.../trojan/.../.
Ik kan deze niet verwijderen. Is er een manier om deze wel te verwijderen.
Ik heb ook al mijn gsm gereset maar dat helpt niet.
Wie zou mij kunnen helpen.
Mvg

Toegevoegd na 1 uur:
Kan dit ook zonder mijn apparaat te rooten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien wat minder downloaden ? Daar haal je die rotzooi mee binnen, en je krijgt het er niet makkelijk af nee.

Het beste antwoord

Mogelijkheid 1
Probeer de malware met Avast Free Mobile Security te verwijderen.
Als dat niet lukt kun je het met Bitdefender of Kaspersky proberen.

Mogelijkheid 2
Reset naar fabrieksinstellingen met verwijdering van al je gegevens. Dit heeft bij jou dus niet gewerkt.

Mogelijkheid 3
Maak een backup van je gegevens en media. Kies vervolgens ‘custom recovery’ en wis alles. Zorg dat je ROM helemaal schoon is. Als er tenminste een ‘custom recovery’ geïnstalleerd is of beschikbaar is voor je telefoon.

Als de malware verwijderd is:
Inventariseer de schade en pak het aan. Ga er nooit vanuit dat zoiets geen nadelige gevolgen achterlaat. Bel je bank en verander je online gegevens. Doe hetzelfde voor je creditcard of creditcards en vraag nieuwe aan. Verander het wachtwoord van je Google account en van je andere online accounts zoals Yahoo, Microsoft, Skype enzovoort. Als je iets tegenkomt dat niet door jou lijkt te zijn gedaan, zoals creditcard veranderingen, gekke berichten op Facebook, vreemde overboekingen, enzovoort, laat alle betrokkenen weten dat je het niet zelf hebt gedaan, maar de malware op je apparaat. Zoiets gebeurt gewoon. Je hoeft je niet te schamen en je zal er achter komen dat mensen je willen helpen in alle mogelijke manieren.
Pas sommige gewoontes aan. Misschien kom je nooit achter hoe je telefoon of tablet geïnfecteerd zijn geraakt, maar je kan beoordelen of je bepaalde gewoontes zou moeten aanpassen om de risico van een herhaling te minimaliseren. Misschien moet je geen illegale app stores meer bezoeken of je moet geen “ja” meer klikken zonder te lezen waarmee je akkoord gaat of geen mailbijlagen zomaar openen. Jij bent de enige die kan voorkomen dat het weer gebeurt.

Toegevoegd na 11 uur:
Correctie: lees CM Security voor Avast.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo
Danku voor je antwoord. Ik heb mogelijkheid 1 geprobeert maar geen van deze antivirussen herkennen het probleem. Het zijn enkel AVG en CM security. Ik ga nu mogelijkheid 3 proberen.
Mvg
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo
Zou je mij wat meer uitleg kunnen geven over costum recovery ROM aub.
Mvg
SimonV
7 jaar geleden
Ik ben er zelf niet in thuis, hier staat wat info: https://www.androidplanet.nl/spotlight/custom-recovery/ Ik weet niet of er een ‘custom recovery’ geïnstalleerd is of beschikbaar is voor je telefoon.