Wiens taak is het van een website tegen DDOS te beschermen?

Is het de taak van de hosting (webserver), DNS-server (CloudFlare) of van de website beheerder?

Stel dat je beheerder bent van een website , een normale WordPress website zonder plugings of een of andere verdediging tegen DDOS (caching e.d.).

Kan je dan vervolgd worden door je hosting (hetgeen wat fysiek te verduren krijgt) met crashen van hun (de host) server ter gevolg?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Cloudflare is een dienst die je ip al het verkeer via hun servers naar jou server laten gaan en ddos aanvallen naar een doodlopende eind sturen. Wat cloudflare eigenlijk doet is het verbergen van jou server ip waardoor mensen niet direct jou server kunnen aanvallen zolang ze niet achter je echte server ip komen.

Het is niemands taak om jou website te beschermen tegen ddos aanvallen aangezien geen van de partijen het in de hand heeft je website kan zomaar doelwit worden wel hebben hostings steeds betere manieren om ddos aanvallen tegen te gaan.

In de Algemene Voorwaarden van jou hosting staat of ze jou service stop mogen zetten.

De meeste hostings hebben in hun Algemene Voorwaarden staan dat je zou service stop mogen zetten zodra het andere klanten hindert, dit betekent dus dat als jij ooit eens een grote ddos aanval op je website krijgt en dit is een bedreiging voor de hosting hun infrastructuur dat ze jou service meteen mogen stopzetten. Ik heb dit zelf al eens meegemaakt bij OVH ik kreeg een grote ddos aanval op m'n website binnen waardoor er meerdere andere klanten van hun hinder ondergingen en toen is mijn service stopgezet.

(D)dos aanvallen kan de hosting zelf niet zo heel veel tegen doen het is jou verantwoording om je IP zo goed mogelijk te verbergen waardoor je het voor hackers moeilijker maakt.

Het is toch ook niet de hosting zijn verantwoording om ervoor te zorgen dat jou website niet gehackt word?