Niets aan de hand op het moment dat je een stekker, het kan namelijk met elk soort stekker gebeuren!, erin of eruit doet.

Toegevoegd na 26 seconden:
elk soort stekker = stekkers van verschillende apparaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (3)

Nee, dat is normaal, tenminste als je steeds een vonkje ziet als je de stekker erin stopt of uit het stopkontakt trekt.
Als je op andere momenten vonken ziet, meteen de stekker eruit trekken en niet meer gebruiken!
AWM
13 jaar geleden
Normaal verschijnsel, dit is niets ernstigs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vonken van je stekker komt omdat er nog een adapter tussen de computer en het stopcontact zit. Vaak blijft er in de adapter wat restspanning achter omdat het voltage wordt teruggebracht van netspanning naar het juiste voltage van je laptop. Omdat je dus twee energiebronnen met elkaar verbindt, maakt het als het ware een klein beetje kortsluiting. Op zich niet erg, maar hou wel de conditie van je adapter in de gaten. Als deze echt heel erg heet wordt, of begint te zoemen en te brommen, dan wordt het toch echt tijd voor een andere adapter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Nee, sorry, echt niet. Er blijft geen restspanning achter, dat is niet de reden van dat vonkje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de lamp kan het weten.... (denk ik)