Eerst het gewenste programma downloaden.
Dan internet afkoppelen en het oude programma deïnstalleren. Dit kan het best met Revo-uninstaller of een removaltool van het betreffende programma.
Daarna nieuwe programma installeren.
De internetverbinding weer inschakelen.
Soms is het tussen de bedrijven door nodig de computer te herstarten, maar daarvan krijg je meestal wel waarschuwingen voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je echt op een nieuw programma overstapt is het handig je oude programma eerst nog te handhaven.

Als het kan downloadt je dan de nieuwe, vervolgens verbreek je zonodig en zomogelijk de verbinding met internet, deïnstalleer je je oude programma, herstart je de computer, installeer je je nieuwe programma, herstart je de computer en breng je je internetverbinding opnieuw tot stand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord. Eerst downloaden en dán de oude beveiliging de-installeren. Soms zijn er verwijderprogramma's van de fabrikant als het verwijderen niet lukt. Kijk dan op de website van de leverancier.
rose
14 jaar geleden
Die verwijderprogramma's kun je beter eerst downloaden, als voorzorg. Anders moet je het internet op zonder bescherming. Dat wil je toch liever niet. Mooi antwoord. Safety first!
Ja, deïnstalleer eerst je oude antivirusprogramma. Die zitten elkaar in de weg. Je moet nooit twee van die programma's op je PC hebben.
AWM
14 jaar geleden
Ja! Als je het niet doet kun je je hele computer daarna misschien niet meer gebruiken. Een antivirus programma kan een ander antivirus programma herkennen als virussen. En dan zijn ze allebei zo druk bezig met elkaar tegen te werken dat jij niets meer kunt doen op de pc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Programma downloaden. Daarna Removaltool van desbetreffende virusprogramma downloaden. Middels dit progje je Oude virrusscanner verwijderen. Anders blijven er dingen op de pc achter welke conflicten kunnen geven met je nieuwe virusscanner.
Dan opnieuw opstarten en daarna nieuwe programma eropzetten
Klaar..