Wat kan er gebeuren met een foto van je bankpas?

Stel iemand heeft een foto van je bankpas, kan je met de informatie die er op gedrukt staat benadeeld worden door kwaadwillenden? Of is die info fraudebestendig?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
met de foto alleen niets, er staan alleen je naam op met je bank- en pasnummer en geldigheidsdatum en daar kun je niets mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze kunnen geld naar je overmaken. Ze hebben je naam en rekeningnummer. Score!

Het beste antwoord

Daar staat toch niks bijzonders op? Vóór we allemaal e-mail gingen gebruiken hadden veel mensen eigen briefpapier. Daar stonden dezelfde gegevens op!
De enige extra is de einddatum van de geldigheid van je pasje.

Conclusie: daar kan niemand kwaad mee doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het voordeel van briefpapier is dat het niet zoals nu per ongeluk op internet kan rondslingeren. Daarbij zijn er nu nog steeds papieren met je rekeningnummer er op, zoals bonnetjes. Echter laten deze slechts de laatste cijfers van je nummer zien. Dit is ook niet voor niks toch?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
@Gesp
Qua bankpas (en daar gaat het hier waarschijnlijk om) heb je gelijk. Al vraag ik me af of het prettig is om ook je handtekening rondslingerend op het internet terug te zien... Met een creditcard moet je nóg voorzichtiger zijn omdat het rondslingeren van de cvc-code ook de veiligheid van de kaart in gevaar brengt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ozewiezewoze
Ja, de vraag gaat over een BANKpas. Voor een creditcard ligt dit veel gevoeliger en als ook de achterkant gefotografeerd zou zijn is het rampzalig!
(Al is er soms nog een extra beveiliging.)