als je adresboek ooit eens gekaapt is, kan de kaper deze adressen nog gebruiken als je wachtwoord hebt gewijzigd?

Toegevoegd na 1 uur:
iemand is dit overkomen en heeft het wachtwoord gewijzigd. toch worden de adressen nog eens gebruikt. kunnen deze niet gedownload zijn?

Toegevoegd na 2 dagen:
er was een reactie -geen antwoord- die veronderstelde dat als je sleutel van huis weer terug hebt, er niets meer kan gebeuren. Maarre: je kunt de sleutel wel terugkrijgen maar er kan van te voren een kopie van zijn gemaakt.
mijn idee is -de adressen blijken iedere keer weer opnieuw gebruikt te worden door spammers- dat men daar de adressen opslaat en vervolgens hergebruikt. dan hoef je niet meer in het adresboek in te breken..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Iemand vindt jouw huissleutel op straat, gaat ermee je huis in en neemt je telefoonklapper mee. Vervolgens vervang je alle sloten. Nu kunnen ineens de nummers uit de telefoonklapper niet meer gebruikt worden ?
gvrox
9 jaar geleden
Als je op mijn reactie doelde, dan heb je hem niet begrepen. Je adresboek is gejat, en je sleutel is niet teruggebracht. Natuurlijk kunnen de adressen/nummers nog steeds misbruikt worden. De hacker/spammer heeft maar 1 keer toegang hoeven hebben tot het hele adresboek, en heeft toen alle adressen te pakken gekregen, en die kunnen keer op keer gebruikt worden.

Het beste antwoord

De adressen in je adresboek hebben niets met je wachtwoord van doen.
Als je iemand een mail wilt sturen kan dat gewoon.
Het antwoord is dus, ja, de kaper kan die adressen gewoon gebruiken.
De vraag is natuurlijk wat hij er aan heeft of mee kan doen.
Niet veel, denk ik.