Ik heb een oude computer met Windows XP op. Wat is een goed gratis LICHTGEWICHT wat betreft anti-virus en firewall?

Het moet weinig resources gebruiken. Van devolgende ben ik NIET tevreden (teveel resources en pc crasht ervan:)

- Comodo Firewall
- Comodo Anti-virus
- Avast anti virus
- PC Tools Firewall

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Na veel verschillende programma`s te hebben geprobeert ben ik uiteindelijke bij Avira terecht gekomen, juist omdat deze zo weinig bronnen nodig heeft.
Is geheel gratis en updates haalt hij automatisch binnen.
Daarnaast laat ik nog regelmatig wat andere scannertjes lopen en een rootkitfilter.
Advanced systemcare is een verzameling van tooltjes om je computer te onderhouden.
Ook geheel gratis en updates automatisch.
Zorg wel dat je de updates binne haalt alvorens te gaan scannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

AVG kun je misschien eens proberen.

Verder raad ik je aan om een toch meer resources beschikbaar te maken bv door het verwijderen van ongebruikte programma's of extra kritisch te zijn op programma's die je open hebt staan of door extra geheugen of door een nieuwe computer.

Veiligheid van de computer wordt zwaar onderschat door een hoop mensen. Als je bankrekening geplunderd wordt of als je ineens niet meer bij je privé bestanden kunt dan baal je wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik AVG goed prg en gratis te downloaden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AVG was een goed programma nu niet meer, ze zijn nu te commercieel gericht terwijl ze eigenlijk op de virussen moeten richten.
Op onderstaande link vindt je een goede virusscanner van Microsoft. En gratis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hijs goed ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja is perfect. Is gratis omdat microsoft ook die markt wil veroveren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook zeer tevreden en heb op alle PC's AVG, Avast en Avira eraf gegooid.