Ik heb op een pop-up op de I-pad geklikt, vervolgens ga ik naar de site van de pop-up en krijg ik "your IP-adres had been logged" kan dit kwaad?

Hallo Allemaal,

Ik kreeg een pop-up op mijn Ipad vandaag, ik klikte erop omdat hij niet weg ging.
Als ik nu naar de site van de pop-up ga, phone-alerts.com ga krijg ik "your IP-adres has been logged", waar naast vervolgens mijn IP-adres staat.
Nou is mijn vraag kan dit kwaad, of is dit gewoon een onschulige pop-up.
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, want als dit een virus is straks mijn Ipad stuk!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je IP-adres wordt op vrijwel elke site opgeslagen. Dus deze mededeling is niet zo schokkend.

Maar pop-ups van Phone-alerts.com betekenen helaas dat je last van malware hebt. Phone-alerts.com kan je I-pad gelukkig niet "stuk maken", daar hoef je dus niet bang voor te zijn.

Hopelijk haalt AdwCleaner de malware voor je weg.
Je kunt AdwCleaner na het downloaden direct de computer laten scannen.
Bij het startscherm van AdwCleaner kies je voor de knop “Scan” om de computer te laten scannen c.q. controleren op ongewenste software zoals adware, toolbars en browser hijackers. Bij het scannen wordt enkel gezocht naar ongewenste software, dubieuze browserextensies, registeraanpassingen en dergelijke, er wordt na de scan echter nog niets verwijderd van uw computer. Zodra de scan met AdwCleaner gereed is kun je onder de verschillende tabbladen de resultaten terugvinden.
Om alles te verwijderen wat AdwCleaner gedetecteerd heeft, klik je op de knop “Clean“, hierna zal er een herstart van de computer benodigd zijn. Sommige onderdelen kunnen pas na het opstarten geheel van de computer worden verwijderd.

Mocht Adwcleaner niet helpen, dan is Malwarebytes een goede keuze.
https://www.malwarebytes.org/

Toegevoegd na 11 uur:
Het is me niet helemaal duidelijk of je van "overdreven veel" pop-ups last hebt: is dit niet het geval, dan hoef je je nergens druk over te maken.
Scannen met Adwcleaner of Malwarebytes kan overigens nooit kwaad...
SimonV