Hoe kan het dat intenet pagina's automatisch opstarten zonder er op geklikt te hebben (virus)?

Ik wordt al dagen lang geteisterd met internet pagina's die uit het niets worden geopend. Dit merk ik altijd op doordat het reclames zijn waarvan ik het geluid dan hoor. In de werkbalk van windows worden deze pagina's dan ook niet weergeven.

Op het moment dat ik bij taakbeheer de pagina's wil sluiten, gaat dit niet.

Ik ga er van uit dat dit een virus is maar de hamvraag: hoe kan ik dit verhelpen. (Heb al gebruik gemaakt van o.a. Adwcleaner)

Heb een aantal keer een pagina gekregen met 'Uvidio' maar dit verschilt nogal.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Reddie
9 jaar geleden
Typisch een geval van virus.
Ga er mee naar je betrouwbare winkel.
Als je zelf een virusscanner gaat downloaden kan het zijn dat je juist nog meer virussen binnenhaalt.
SimonV
9 jaar geleden
Zorg gewoon dat je een virusscanner binnenhaalt van de producent zelf.
Bijvoorbeeld Malwarebytes van https://www.malwarebytes.org/
SimonV
9 jaar geleden
Je zou het ook nog met Junkware Removal Tool en Hitman Pro kunnen proberen... http://www.malwareremovalguides.info/audio-ads-playing-in-background-removal-guide/ Het blijkt soms (vreemd genoeg) voldoende om je browser te verwijderen en opnieuw te installeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dit een keer bij een kennis opgelost met systeemherstel, dus terugzetten van de computer naar een datum voordat het verschijnsel zich voordeed. Vind ik de simpelste oplossing. Uiteraard ook nog scannen op de malware die dit veroorzaakt heeft.
SimonV
9 jaar geleden
Is het probleem al opgelost?

Het beste antwoord

Dergelijke reclames hoeven geen virus te zijn, maar kun je 'per ongeluk' geïnstalleerd hebben. Ze installeren is vaak heel gemakkelijk, maar ze weer van je computer afkrijgen is heel lastig.

Het zou kunnen dat je een invoegtoepassing geïnstalleerd hebt. Deze kun je dan bij de instellingen van je internetbrowser uitschakelen. Dit doe je bij 'invoegtoepassingen beheren' (vaak bereik je dit via internetopties/programma's, afhankelijk van je browser).

Het zou ook kunnen dat je een programma hebt geïnstalleerd (vaak is dit niet zo), maar dit kun je zien bij 'programma's verwijderen'. Sorteer het even op datum en kijk wat je recent heb geïnstalleerd.

Vaak krijg je dergelijke 'virussen'/reclames op je computer door het installeren van een programma/toepassing.

Toegevoegd na 3 minuten:
In Internet Explorer kun je invoegtoepassingen beheren via:
* Instellingen (tandwiel rechts bovenin)
* Internetopties
* Programma's
* Invoegtoepassingen beheren

In Mozilla Firefox kun je invoegtoepassingen beheren via:
* Menu (knop rechts bovenin)
* Opties
* Toepassingen
Via menu en add-ons kun je ook bepaalde plug-ins aan- en uitzetten.

Gebruik je een andere browser? Laat het dan even weten!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Installeer Malware Anti-Bytes (https://www.malwarebytes.org/)!

Het zoekt virussen op en daarnaast ook PUPs (potentail unwanted program).
Ik gebruik het altijd als ik een PC opschoon.