Waar is de facebook app toe in staat?

Ik was net mijn smartphone aan het verkennen en dergelijke.

Ik wam uit bij de app facebook en bij wat zij allemaal mogen doen met jouw gegevens.

Hierbij staat bijvoorbeeld het volgende: 'applicatie kan telefoonnummers bellen zonder uw tussenkomst. Schadelijke applicaties kunnen onverwachte telefoonkosten veroorzaken.'

Wat betekent dit concreet? Moet ik mij hier zorgen om maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, ik heb zelf ook de Facebook app en heb nog nooit een probleem gehad. Ook zijn er helemaal geen telefoon nummers opgeslagen in Facebook. Ik denk dat dit gewoon een standaard waarschuwing is van Google (Play Store) en niet per se voor Facebook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Elke app die je installeerd vraagt een aantal toestemmingen om correct te functioneren. Dit is een beveiliging om te voorkomen dat een app dingen doet die je niet wilt. Ik ben van mening dat je altijd alert moet zijn, maar in het geval van de facebook app zou ik mij niet te veel zorgen maken. Als facebook bijv. uit zichzelf nummers gaat belllen en de gebruiker op hoge kosten jaagt is hun reputatie volledig naar de maan.

De reden dat het noodzakelijk is dat facebookapp nummers kan bellen is zodat als iemand zijn telefoonnummer op facebook zet je er op kunt tikken om het direct te bellen (zonder het eerst over te hoeven kopieren).

Geen reden tot zorgen!