Ja dat kan, dat jouw PC beveiligd is doet er niet zoveel toe. Als jij een zwak WPA(2) wachtwoord hebt op je draadloze router en dat wordt (in theorie) geraden(met airsnort achtige applicaties) dan kunnen in theorie personen websites bezoeken via jouw internet aansluiting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en komen die websites dan in mijn geschiedenislijst van mijn favorieten te staan?
zodat ik kan zien welke sites ik "bezocht zou hebben"?
jc54
9 jaar geleden
Nee, dat niet. Die komen in de geschiedenislijst van de computer waarmee het gebeurd is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, in mijn beschreven scenario lift de buitenstaander alleen maar mee op jouw internet verbinding. Jij beschrijft een situatie waarin je computer te bereiken is van buitenaf(via remote desktop bijvoorbeeld) en daar misbruik van maakt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er staan nl bezochte websites in die geschiedenis waar ik niets van weet. die komen daar alleen te staan als je de website bezocht hebt als ik het goed begrijp?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat klopt, maar ik gebruik bijvoorbeeld Chrome die met mijn gmail account synchroon gehouden wordt, nu als ik ergens anders een website bezoek, en kom daarna thuis dan zie ik die bezochte site ook op mijn PC in de geschiedenislijst staan... heb jij misschien ook zo'n configuratie? Dan misbruikt misschien iemand jouw account en lijkt het alsof die website op jouw PC bezocht is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee ik heb geen chrome, alleen internet via upc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou dan zou ik voorstellen dat je de geschiedenis verwijdert en strak in de gaten houdt of de inhoud klopt met jouw bezochte sites, misschien heb je iets van malware op je PC die onderhuids andere sites 'bezoekt'?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zou kunnen, maar t kan ook een huisgenoot zijn...
ik zal mijn pc eerst maar scannen voordat ik verkeerde conclusies trek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, dat vermeld je er niet bij... je zegt buitenstaander, daar versta ik onder iemand die geen toegang tot je woning heeft... :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja dat klopt, dat werd mij verteld.... vandaar mijn vraag.
ik weet niet veel van computers dus kan men mij dat makkelijk wijs maken. weet inmiddels dat het geen "kaboutertjes" waren.
bedankt in iedergeval voor de voor mij duidelijk genoege antwoorden van jou:-)