Localhost valt localhost aan, wat is dit?

Zojuist een vreemde melding gekregen van mijn firewall. Er staat dat Localhost (127.0.0.1) port: 48000, Localhost (127.0.0.1) port:48009 heeft aangevallen. Wat dus betekent, dat localhost zichzelf heeft aangevallen op port 48009. Naam van waarschuwing heette, IDS Detection - Port scan Detected

De volgende melding stond eronder:

"Netwerkverkeer van localhost komt overeen met de handtekening van een bekende aanval. De aanval was het resultaat van System. Klik op Mij niet meer waarschuwen in het venster Acties als u niet meer gewaaschuwd wilt worden voor dit type verkeer."

Wat is dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit lijkt op een bug (na een Windows update) die onterecht deze waarschuwing genereert. De forums staan er vandaag vol mee. Zie de link in de bron. Ik zou zeggen: negeren, niets aan de hand.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan inderdaad kloppen. De updates zijn vandaag geinstalleerd en toen ik hem rebootte, kreeg ik deze melding. Bedankt.