Zit er in een mail van Fed Ex een virus?

Regelmatig krijg ik mails van Fed Ex in mijn mailbox. Ik heb helemaal niets met ze en ik ben ook niet van plan attachments te openen. Maar ik ben stiekem wel benieuwd wat ze me te melden hebben. Of is het een vorm van spam? Ze vragen altijd of ik de attachment wil openen. Wie weet of dit zuivere koffie is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Open nooit een attachment van een bedrijf waar u niets van heeft besteld of waar u geen zaken mee heeft doet of gedaan. Vul geen gegevens in op een site waarnaar een link u verwijst indien de mail bijvoorbeeld van uw bank afkomstig lijkt te zijn.
Zorg voor een goede bescherming van uw computer door een virusscanner te installeren. Er zijn voldoende goede gratis virusscanners. Op de volgende wikipedia pagina vindt u een overzicht van virusscanners en welke gratis zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_antivirussoftware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het hangt er van af wat er in de mail staat. Als het iets is zoals "Voordelig verzenden" oid. dan zal het 90% van de tijd een advertentie zijn , maar als er iets staat als , "Uw pakje is aangekomen" of zoiets , dan is er een kans dat het een virus is. Kan je zeggen wat het onderwerp was en wat er in de mail staat? Heb je je onlangs geregistreerd voor een enquête of zoiets?
De voorbeelden van voordelig verzenden en uw pakje is aangekomen, zijn gewoon snel bedacht...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
nooit terugsturen naar afzender, dan weten ze dat je email bestaat en krijg je meer rotzooi