ik heb malware. hoe kom ik eraf?

Ik heb sinds kort weer mij latop gepakt. Maar nu start ik hem op en wil ik op internet. Maar door een bepaalde malware kan ik op geen een site. Ik krijg altijd de melding "kan geen verbinding maken met proxyserver" dit is op crome. Als ik op internet explorer klik komt het en springt het meteen weer weg. Dus wat kan ik doen als ik niet eens een malware programma kan downloaden? Iemand help mij alsjeblieft
Vast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (4)

bij mij als er iets komt te staan met een proxyserver druk je op die 3 streepjes rechtsboven dan open je het menu en klik je op instellingen, dan ga je naar beneden naar gevancheerde instellingen en klik je daarop en dan kijk je bij netwerk daar staat proxy instellingen wijzigen, klik daar weer op, dan bij verbindingen staat LAN- instellingen, klik daar weer op, klik dan op het witte vierkantje onder proxyserver, die moet dan helemaal wit zijn ZONDER vinkje. ik weet niet of dit de goede oplossing is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt deze file op een CD zetten. Download deze op een andere computer. http://download.avg.com/filedir/inst/avg_arl_cdi_all_120_140716a7851.iso Vervolgens steek je deze CD in de besmette computer. Terwijl ij aan het opstarten is zie je helemaal in het begin een blauw scherm. Druk enkele keren op F12 (deze toets kan verschillen op andere computers.) Dan zul je een lijst komen waarop je CD kan aanduiden. Als je dit doet kun je je computer op malware scannen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het gaat ook met een USB stick maar dat maakt het iets moeilijker. http://www.pc-freak.nl/Bestanden/HPUSBFormatter.zip Dat zal je al moeten downloaden. Vraag hem create dos system filles located at... En dan geef je hem de locatie waarop je downloaden.: http://download.avg.com/filedir/inst/avg_arl_ffi_all_120_140716a7851.rar
Dan is het hetzelfde als bij de usb insteken en F12
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan ook proberen om je computer in veilige modus te starten (tijdens het opstarten F8 drukken en veilige modus kiezen) als je dan wel op internet kan ben je al een stuk op weg. Ik persoonlijk installeer dan meestal een Malwarebytes (http:\\www.malwarebytes.org), laat die een scan uitvoeren en plaats wat hij gevonden heeft in quarantaine. Het kan dan wel zijn dat je dingen list zoals een google toolbar e.d. omdat dat gedetecteerd wordt als een PUP, possible unwanted program.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is maar 1 goede manier om van malware af te komen en dat is via een opstartbaar medium. Want zolang je binnen windows werkt kan de malware zich verstoppen voor antimalwaretoepassingen. Probeer te booten vanaf een live-linux-distro waarin je 3 antimalwaretoepassingen hebt geïnstalleerd. Scan vervolgens met deze 3 toepassingen al je externe geheugens (= alle harde schijven, waaronder deze waar windows op geïnstalleerd staat en andere aangesloten opslagmedia)