Hoe zorg ik dat men mijn gegevens niet meer achterhaald via mijn IP adres?

Iemand die ik niet goed ken weet verschillende gegevens van mij, zoals mijn internet provider, ik vind dit niet leuk en wil dit graag voorkomen in de toekomst. Hoe zorg ik dat men met mijn ip adres niet al mijn gegevens te weten komt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is ongeveer dezelfde vraag als: Hoe kan ik voorkomen dat iemand niet weet in welke straat ik woon als ik mijn postcode opgeef.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat maakt het nu uit als iemand jou internet provider weet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht dat je IP-adres alleen je provider weergeeft, maar verder niets (net zoals je aan de eerste cijfers van een bankrekening kunt zien welke bank iemand heeft). Kan iemand aan een IP-adres een naam, adres etc. afleiden? Nee toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wel, er bestaan IP-locators en dan weet je adres, gouden gids erbij en je hebt naam dan weet je iemands facebook oid en dan weet wie die gene is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik mijn eigen adres op een zoekmachine invul, dan zegt hij 'onbekend'.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@joostlek IP-locators komen vaak niet verder dan een wijk, als ze dat al goed hebben. Welke provider je hebt boeit verder niet, dus ik snap het probleem ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat Als je android hebt, Google kan je locatie vaststellen door middel van je internet/wi-fi
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat heeft dat er nou mee te maken? We hebben het niet over Google, we hebben het over wat jij of ik met een IP-adres kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Google gaat slecht om met de privacy van de mensen, maar ze geven niets openbaar. En dan nog, waar maak je je alleen met je IP-adres zorgen om? Ga dan via een proxy internetten.

Antwoorden (3)

waarom? Iedereen met een PC met internetaansluiting staat erop, Mensen kunnen net zo goed uw naam in de telefoongids opzoeken en je hebt ook al alles. maar er bestaat Proxy's, dan gaat al je internet via een server in the middle of nowhere. dan moet je ergens server huren en dan proxy spul op zetten en alles via VPN laten gaan.

Joost
16 Jaar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je internet snelheid wordt dan wel hetzelfde als de server (als je sneller had dan)
Die mogelijk is er wel, meeste kosten geld. Maar zoek even naar het programma hotspotshield daar is een gratis versie van en die werkt super.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De beste oplossing hiervoor is gebruik maken van het TOR-netwerk. Je internetsnelheid gaat dan wel veel trager maar alle gegevens worden versleuteld over internet verstuurd via verschillende computers uit het netwerk. De onversleutelde data zijn dan in feite niet afkomstig van jou ip-adres. Je kan dit ip-adres bovendien regelmatig laten wijzigen.

Let er op dat er nog steeds gegevens op je eigen pc en andere manieren bestaan om zaken te achterhalen.

Wil je hier dus verder in gaan en helemaal geen sporen achterlaten dan heb je een TAILS-stickje nodig. (TAILS bevat standaard trouwens TOR).