Welke track&trace programma's zijn goed voor het opsporen van je laptop?

Mijn laptop is gestolen na een woninginbraak en ik wil graag weten welke programma's goed zijn....

Toegevoegd na 1 uur:
Programma's voor mijn nieuwe laptop.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dit soort software werkt alleen als de dief niet de harde schijf formateerd.

Een uitstekend en gratis programma is Prey. Als de Prey-software is geinstalleert op je laptop en deze wordt gestolen, dan kan je zodra er verbinding is met internet een aantal zaken achterhalen:
IP-adres.
Geografische positie waar de laptop zich bevindt (niet altijd 100 % correct).
Dichtstbijzijnde WIFI-punten.
Foto van de gebruiker via webcam.
Screenshots van de laptop op dat moment (m.a.w. waar is gebruiker mee bezig, surfen, mailen, facebook).
Gebruikte programma’s.
Je kan het zodanig instellen dat er op regelmatige tijdstippen foto’s, screenshots,... worden doorgestuurd.