Kan ik veilig internetbankieren met gebruik van lubuntu, maar met windows xp nog geïnstalleerd?

Als ik de computer opstart kan ik kiezen tussen lubuntu en windows xp, ik kies altijd voor lubuntu omdat de ondersteuning van windows xp binnenkort verloopt. Is het veilig om te internetbankieren met gebruik van lubuntu, maar met windows xp nog geïnstalleerd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, je kunt lubuntu veilig blijven gebruiken.

Toegevoegd na 3 uur:
Zoals de link ook aangeeft:
Wil je toch XP nog even gebruiken, koppel dan je computer los van internet.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel :)
Zolang je XP niet opstart, heb je ook geen last van eventuele beveiligingslekken. Als je je computer opstart met Lubuntu, heb je met XP verder niets te maken.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel :)