Wat is het beste antivirusprogramma?

Zelf heb ik ESET NOD32, maar ik weet niet of dat voldoende is. Dus vraag ik me af wat ECHT het beste antivirusprogramma is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste bestaat niet. Elk programma laat wel een steekje vallen of loopt achter.
Als je echter via "zoek" het woord antivirus had ingevuld en was gaan zoeken dan had je je vraag niet hoeven stellen. http://www.goeievraag.nl/vraag/anti-virus-programma.24832
http://www.goeievraag.nl/vraag/allerbeste-gratis-antivirus-programma.42195
http://www.goeievraag.nl/vraag/anti-virus-computer.43424
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben erg tevreden met Norton Internet Security.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik AVG is goed en gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben tevreden met NOD32.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik AVG.
Het is gratis en ik heb in al die jaren nooit virussen e.d. gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zeer tevreden over Avast, zelfs op de zakelijke markt zou ik het aanraden.

Het beste antwoord

Er is weinig verschil en testen spreken elkaar eerder tegen dan dat ze elkaar aanvulllen. Onderstaande link en test is recent (en mogelijk gekleurd vanwege de advertenties).

In mijn optiek is het vooral belangrijk wat je wilt. Wil je de beste gratis virusscanner, of wil je betalen én support. Ik ben zelf op NOD32 uitgekomen omdat deze het minst conflicteert in het systeem, maar dat is ook maar een subjectieve mening.

In 2009 heeft de consumentenbond nog een test gedaan en kwam tot het advies in het onderste plaatje.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens is NOD32 niet getest door de consumentenbond. Waarschijnlijk omdat dit pakket zich ook richt op de zakelijke markt.

Overigens is het voor een thuissituatie soms handiger om een alles in een internetbeveiligingspakket te kiezen. Een antivirusprogramma is namelijk niet het enige wat je moet regelen om je PC te beveiligen. De meeste consumentenpakketen bieden daarom suites en in de onderstaande testen zie je ook terug waarin deze suites zich van elkaar onderscheiden.

Toegevoegd na 21 minuten:
Zeer goede diepgaande testen:

http://www.av-comparatives.org/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is er niet een hét beste.
Ik heb McAfee op m'n windhoos PC, en ben daar tevreden over.
Mijn man heeft op z'n windhoos laptop de gratis Antivir en is daar zeer tevreden over.
Op m'n MacBook hoef ik geen antivirus programma en daar ben ik het allertevredenst over :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een virus hebt, moet je SpyHunter proberen!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaspersky antivirus is waar mijn persoonlijke voorkeur naar uit gaat. Draait goed, weinig valse meldingen en ook niet geheel onbelangrijk; je pc prestaties lopen niet zo drastisch achteruit.