Hoe kan ik sbhe voor altijd verwijderen? (speedbit)

Ik heb al een paar maanden last van speedbit hijacker (of dat denk ik dat het is) het veranderd steeds mijn startpagina en zoekmachine. Ik had de boosdoener gevonden het bestandje genaamd sbhe een J script.
in dat script staat dit: if (WScript.Arguments.length > 0)
{
var root = WScript.Arguments(0);
var args = [];

for (var i = 1, n = WScript.Arguments.length; i < n; ++i)
{
args.push(WScript.Arguments(i));
}

var path = "\"" + root.replace(/\\*$/, "").replace(/\//g, "\\") + "\"";
path += " \"" + args.join("\" \"") + "\"";

var shell = WScript.CreateObject("WScript.Shell");
shell.Run(path, 0, false);
}
Heb ik het verwijderd en een paar dagen later is sbhe er weer in hoe kan ik er voor zorgen dat dit bestandje weg blijft uit mijn computer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt het proberen met ADWCleaner en Junkware Removal Tool. Sluit je browser en scan je pc daarmee. Deze programma's verwijderen adware en ongewenste toolbars en zoekmachines en ruimen de restanten hiervan op.

Scan na verwijderen van de malware je pc ook op virussen. Gebruik verder altijd de Windows firewall op je pc. Let altijd goed op bij het installeren van software. Bij sommige software moet je het aanbod voor installeren van extra’s zoals toolbars, browsers e.d uitvinken bij het installeren.

Toegevoegd na 4 uur:
Kijk eventueel op http://www.fixyourbrowser.com/removal-instructions/remove-search-speedbit-com-speedbit-search/
voor uitleg en andere mogelijkheden.
Als laatste mogelijkheid kun je met systeemherstel je PC terugzetten naar een oude situatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kun je opnieuw scannen met ADWcleaner en andere verwijderaars en de rapportage daarvan plaatsen op een Computerforum voor meer hulp. http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=12792