Je kunt er vrij weinig tegen doen, je kunt het niet altijd voorkomen.

1. Gebruik je mail adres alleen bij gerenomeerde en betrouwbare bedrijven

2. Lees de voorwaarden voordat je je mail adres achter laat. Bij louche website staat erbij dat zij je mail adres mogen gebruiken voor derden of aanbiedingen van directe partners (deze partners staan uiteraard nooit vermeld.)

3. Plaats je mail adres nooit op fora of andere sites waar je reacties geeft.

4. Als je wordt gemaild probeer ervoor te zorgen dat je vrienden/kennisen je nooit in het "aan" venster zetten als de mail naar meerdere personen gaat. Deze mensen moeten! altijd! in het BCC venster worden geplaatst.
(je mail adres wordt volgens de wet gezien als een telefoonnummer/huisadres, men mag dit zonder je toestemming nooit verspreiden aan andere mensen.)

5. gebruik een alternatief mail adres voor al het bovenstaande als het nodig is.

6. gebruik een goed spamfilter op je mail

verder kan een spambot werken door sites te doorzoeken op @ adressen. Het kan ook een lijst met namen afwerken die uit een database van vreemde bedrijven komt. Verder is het mogelijk dat je een verkeerd bestand hebt geopend en je hiermee je e-mail adres per ongeluk hebt doorgestuurd naar verkeerde personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door een captcha intebouwen of een makkelijke vraag van 8 + 1 ofzo en die dan automatisch laten genereren.