hoe kan ik langs het systeemwachtwoord van mijn windows vista komen?

ik ben twee wachtoorden van mijn Windows Vista pc kwijt.
de eerste krijg ik direct ervoor als ik mijn pc opstart : "the system password"
weet iemand hoe ik hierlangs kan komen? in de bijlage zit een foto van hetgeen wat ik te zien krijg als ik mijn computer opstart

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit is het password dat in het bios is ingesteld. Haal de batterij uit je moederbord en laat die er een paar uur uit. Daarna tergstoppen; dan kan je een nieuw password instellen dan wel blanco laten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zit dat niet in een EEPROM? In dat geval zou de vraagsteller een heel nieuw BIOS moeten installeren. Lijkt mij dat anders zo'n password weinig zin heeft. Maar ik ben geen expert op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het heeft mij al meerdere keren uit de brand geholpen......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb de batterij uit het moederbord gehaald, en er komt nu wel een nieuwe tekst te staan maar ik moet nog steeds het systeemwachtwoord invullen....