hoe kan ik zien wie er op mijn internet zit?

Ik zit op kamers en heb mijn wachtwoord wel eens aan een vriend gegeven maar ik denk dat deze persoon dit wachtwoord met andere is gaan delen. Het wachtwoord veranderen wil ik niet als het mogelijk is. want ik en die vrienden delen de kosten voor mijn internet dus dan moet ik uiteindelijk toch weer het wachtwoord geven.

als het mogelijk is op de een of andere manier zou ik graag ergens een lijstje vandaan willen halen waar ik alle apparaten die gebruik maken van mijn routen kan zien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Dan kun je een gratis programma downloaden, http://www.nirsoft.net/utils/wireless_network_watcher.html Daar kun je zien wie er van je wifi gebruikt maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt dit was heel hulp saam en simpel het werkte direct zonder veel gedoe hartelijk dank

Andere antwoorden (3)

Dat kan je zien in de router-interface zelf. Je kan ook wireshark dowloaden en dan kan je precies zien wie wat gebruikt op je internetverbinding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier kan je bij de meeste routers ook IP adressen of dergelijken blokken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou niet weten hoe ik dat moet doen kan iemand me daar bij helpen?
Nog wat leuker:
als je een iPad hebt download dan de app "Fing", dan zie je een mooi overzicht en je kunt zelfs een met bekabeling aangesloten pc op afstand aanzetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Keesdejager
een jaar geleden
Enige op internet wat klopt en dat in 2022
Ga via het interne ipadres van de router naar diens configuratiepagina. Daar zie je niet alleen een lijstje met verbonden apparaten.

Je kan ook MAC-filtering instellen (iets wat eigenlijk al gebeurd zou moeten zijn). Zet daar de MAC-adressen in van de apparaten die verbinding mogen maken en alle andere apparaten, ook al kennen ze het wachtwoord, kunnen geen verbinding meer maken.

Hou er echter wel rekening mee dat men nog steeds netwerkverkeer kan onderscheppen en ontsleutelen (men heeft namelijk het wachtwoord). Wil je écht op veilig spelen is het dus ten zeerste aan te raden toch dat wachtwoord te veranderen. Dat is misschien niet zo prettig, maar als iedereen met een beetje kennis van zaken je banktransacties kan volgen is dat nog veel minder prettig!