Kan een hacker mijn camera aanzetten en me zien?

Hoi, kan een hacker mijn ipad/ mobiel camera hacken en me zien? En kan een virus dat ook doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Als voorzorg kun je zorgen dat je webcam naar de muur gericht staat of niet ingeplugd als je het niet gebruikt. Of een papiertje over plakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je er een virusscanner op installeert (koelkasten kunnen tegenwoordig al gehackt worden...), zoals Avast! die werkt op volgens mij iOS en Android.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@KolibRia, maar we praten hier over een telefoon/iPad.

Het beste antwoord

Een microfoon/camera van de pc kan inderdaad gehackt worden, maar voor een smartphone/tablet weet ik niet in hoeverre dit nu al kan. Er is d.m.v. een proef door US militaire experts wel bewezen dat het mogelijk is, maar ik weet niet in hoeverre deze technologieën ook in handen zijn van criminelen. Ik denk dat je hiervoor nog niet echt bang hoeft te zijn. Let er sowieso altijd op wat voor apps je er op zet en welke informatie je openbaar deelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt