Kan iemand zich met mijn mailadres inschrijven op een datingsite?

Ik ontvang steeds mail van mensen die reageren op een profiel dat ik zou hebben op een datingsite en beweren zelfs dat ze met me hebben gechat,maar ik weet nergens van. Heb geen huisgenoten,dus er is niemand anders op mijn computer geweest.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Dat lijkt me niet zo moeilijk.

Iemand maakt een account aan op een bepaald emailadres, bevestigd op dat adres het account (want dat moet bijna op elke site waar je een account aanmaakt, dus dat zal daar ook wel zo werken). Vervolgens wijzig je de accountgegevens en vul je daar een ander email adres in bijvoorbeeld de jouwe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Want als iemand zich via jouw e-mailadres inschrijft dan ontvang jij eerst een mailtje waarmee de inschrijving bevestigd moet worden. Degene die jouw adres zou hebben misbruikt krijgt dat bericht niet, dus zo wordt dat voorkómen.

Er zijn wel een aantal spammers die Engelstalige berichten met dergelijke inhoud verzenden. Die krijg ik bijvoorbeeld van ene Adrian[n]a. Op de een of andere manier heeft zij/hij mijn e-mailadres ergens gevonden, en zo'n beetje om de dag probeert ze(?) het weer als een andere afzender. Maar die mails gaan dus linea recta naar de prullenbak.

Nooit op een link klikken! En niet reageren. Blokkeren indien mogelijk.
Amadea