Kan iemand mijn contactgegevens in mijn telefoon veranderd hebben?

De naam van mijn contactpersoon is ongewenst veranderd in mijn telefoon van Petra naar bloodsister93. Er stond ook ineens een onbekend hotmail adres bij. Is mijn telefoon mogelijk gehackt? de virusscanner app van AVG heeft niets gedetecteerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk eerder dat je je telefoon hebt laten synchroniseren (bewust of onbewust) met een app van Facebook, Skype of MSN of zo.
Dan herkend hij je contacten, en voegt dan extra info toe.
Zo had ik ineens allemaal mensen in mijn contactenlijst staan met alleen een emailadres, mijn telefoon had gesynchroniseerd met Gmail.
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
+ Inderdaad, ligt het meest voor de hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het maffe is dat het de naam van mijn eigen telefoonnummer was die veranderd was. Ik had het telefoonnummer van mijn werkmobiel in mijn privémobiel gezet. En ook op mijn werk heet ik geen bloodsister93... Dat synchroniseren begrijp ik, maar ik vermoed dat er iets anders is gebeurd.
Ritsuka
10 jaar geleden
Mijn vader was ook eens een stapel telefoonnummers kwijt, telefoon had bij facebook gesynchroniseerd, en iedereen die geen telefoonnummer bij zijn profiel had, werd gewoon verwijderd!
En alle contacten hadden ineens facebook profiel plaatje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi antwoord (beredeneerd) +
Ritsuka
10 jaar geleden
Dan weet ik het ook niet precies. Die smartphones van tegenwoordig doen regelmatige vage dingen..
Cryofiel
10 jaar geleden
"It's increasingly challenging to outsmart your smartphone."