Panda antivirus geeft constant melding om te updaten hoe kan ik dit stoppen?

Onze Panda antivirus programma gooit elke keer rechtsonder in het scherm een soort van pop up omhoog met daarin de melding dat hij moet updaten.
Maar, zelfs áls we dat doen, meld hij meteen na het updaten dat hij wéér geupdate moet worden.
Jullie snappen wel: daar word ik he-le-maal gek van!

Iemand hier ervaring mee of weet hoe we dit kunnen veranderen?

Opnieuw installeren hebben we al geprobeerd. Dat werkt niet, zelfde probleem blijft.

Toegevoegd na 3 minuten:
toevoeging: als ik op 'ja ' klik (zie afbeelding) dan update hij, en krijg ik weer 't zelfde verhaal opnieuw.
Klik ik op nee, laat hij mij paar minuten met rust om vervolgens het opnieuw te vragen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je niet helpen want ik weet nul komma niks van computers. Wil alleen even melden dat mijn Panda dat niet doet (ter vergelijking). Er moet wel iets mis zijn met jullie computer of Pandaprogramma Kan je Panda niet vragen hoe of wat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Download Avast, die is ook gratis en als je die erop zet, maakt die eerst Panda weg en zet zichzelf erop... En die gaf NOOIT problemen, haal wel eerst de gratis sleutel op, wel even goed lezen, want dat gratis programma is een beetje verscholen, maar dit lijkt mij een goede snelle oplossing... Avast erop...

Het beste antwoord

kijk in het programma of je het popup melding kunt uitzetten.

Toegevoegd na 43 seconden:
misschien onder help staat het hoe je dat moet doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je hem opnieuw installeert kan ik me voorstellen dat het probleem optreed. Je installeert het programma en vervolgens moet hij alle updates van het moment waarop je het programma oorspronkelijk hebt gedownload/gekocht opnieuw downloaden, want er worden met regelmaat nieuwe virussen het www opgeslingerd.

Zet de pc eens een nachtje aan zonder dat je erbij bent en laat hem alles downloaden/bijwerken wat die wil. Waarschijnlijk ben je dan wel dusdanig up to date dat er nog maar maximaal 1x per dag een nieuwe download nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jezelf wel Panda?
wij hebben hem voor 2 maand terug opnieuw geinstalleerd.
En normaal dan gaf hij deze melding niet eens. Dan deed 'ie 't gewoon. Maar nu om de 5 seconden. Het programma download in één keer ALLE updates. Dus niet 1 voor 1. Dus als ik hem de opdracht geef om te updaten, dan zou hij daarna klaar zijn. Toch komt hij steds weer opnieuw met de 'alert' om te updaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik heb geen Panda, maar McAfee en die doet het (na herinstal) ook in meerdere sessies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Panda doet het dus in één keer:)
Is het wellicht een trail (share)ware versie die je maar een beperkte periode kan updaten? Wellicht een full versie downloaden (en installeren) of de huidige versie activeren / updaten vanuit het programma zelf (dus niet via de pop-up).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn twee soorten updates: virusdatabase-updates en programma-updates. 't Gaat bij jouw om 't advies om 't programma zelf te updaten. Niet om de virusdatabase-updates - die gaan 1 jaar lang automatisch: daarna moet je een nieuwe versie kopen. Oftewel bijv. Panda Global Protection 2010, of een concurrerende virusscanner.

't Wordt zoeken op forums of in ini-bestanden of in de instellingen van 't programma zelf om de waarschuwing uit te schakelen, indien uberhaupt mogelijk.

Of wordt vriendjes worden met de systeembeheerder van een bedrijf, en vraag een kopie van een AV-client van de netwerkversie ;). Wel hard beloven dat je 'm niet verder zult verspreiden. Of 't mag, is een tweede...

Of natuurlijk Ubuntu of een Apple nemen. Niks geen virussen meer.