De antwoorden over meer dan één virusscanner op één PC kloppen, dat wil je niet.
Maar meer dan voldoende? Er is geen enkele virusscanner die alle virussen en trojans herkent. Het is heel goed mogelijk een actueel bijgewerkte virusscanner te hebben en *toch* besmet te zijn.
Mocht je een bestand niet vertrouwen, laat hem dan eens scannen op onderstaande website, hij wordt dan onderworpen aan 20 virusscanners.
Vooral als je af en toe wat download aan te raden!
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eén goed anti-virusprogramma moet voldoende zijn. Ik ben van mening als je er 2, of 3, of misschien wel 4 op je pc/laptop wilt hebben dat je dan net zo ver bent als met de standaard windows beveiliging...

Zelf ben ik al enkele jaren meer dan tevreden met het Panda anti-viruspakket. En is in tegenstelling tot Norton e.d. ook nog eens betaalbaar...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meer dan een AV-programma geeft meestal problemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nooit meer als 1 antivirus programma instaleren.
Bij meer antivirus programma's denken ze van elkaar dat het virussen zijn of ze proberen allebei een virus tegen te houden waarbij het eentje niet lukt die je computer dan weer erg vertraagt.

Zoiezo vertraagt een virusscan je computer. Dus nooit meer dan 1...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je er twee hebt kan het zelfs zo zijn dat je computer niet meer opstart. Dat heb ik eens gehad of dat je andere problemen krijgt zoals een tragere pc of de hele tijd meldingen dat het andere programma een virus is maar niet verwijderd kan worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1 goede is meer dan genoeg zou ik zeggen. Ik heb zelf Panda Anti Virus en nog noooit heb ik een virus gehad of last van hackers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eén degelijk antivirusprogramma zou meer dan voldoende moeten zijn. De kans is groot dat meerdere antivirusprogramma's alleen maar een conflicterende werking opleveren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals anderen al zeiden geeft meer dan 1 virusscanner veel problemen. Wat je wel kan doen is je PC via het internet nogmaals op virussen scannen, zie de link hieronder.