Hoe kom ik van het torpig virus af?

Heb van ziggo brief gekregen,,U heeft torpigvirus,,als U het niet verwijderd dan sluiten wij de verbinding binnen 5 dagen af
Wie weet een goede betrouwbare verwijderingstool?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bel eens naar ziggo en dan vragen of hun die brief hebben gestuurd Zoals de andere beantwoorder zei
Dit kan NEP zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=1873

Antwoorden (2)

Heb een beetje rondgekeken op internet. Ziggo blijkt deze brieven inderdaad te versturen (hopelijk zonder de taalfout erin waardoor je 'm al gauw niet serieus zou nemen.)

"Internet providers gebruiken systemen (intrusion detection) waarmee het verkeer van een internetaansluiting als het ware wordt bewaakt, als dit systeem opmerkt dat een computer verbinding probeert te maken met een command & control server van de malware, of als er verkeer wordt gedetecteerd dat kenmerken heeft van bijvoorbeeld het versturen van spam of gemaakte verbindingen naar een botnet zal hier een melding van worden gemaakt door het systeem.

De provider kan de geïnfecteerde computer dan in quarantaine plaatsen zodat er nog maar in beperkte mate gebruik kan worden gemaakt van internet. In het slechtste geval wordt u door de provider geheel afgesloten van het internet om verdere verspreiding te voorkomen, en waarbij de provider voorkomt dat een hele IP-range op een "blacklist" komt te staan. Hiervan wordt u dan in de meeste gevallen schriftelijk op de hoogte gebracht."

Kijk hier eens voor hints voor de oplossing van het probleem, je bent niet de enige:

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=213&t=8350

Bedenk, dat dit een heel hardnekkige 'rootkit' is die alles aan kan tasten. Als verwijderen niet lukt, zul je in het slechtste geval je hele systeem opnieuw moeten installeren met de originele software (als die nog op een gegevensdrager bijgeleverd was).

Toegevoegd na 7 minuten:
Op die site wordt TDSSKiller (van Kaspersky) geadviseerd, die je ook kunt downloaden via een link daar. (Je wordt dan verbonden met http://support.kaspersky.com/downloads/utils/tdsskiller.exe)

Maar het beste lijkt me deskundige hulp in te roepen als je maar even denkt er niet uit te komen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb tdsskiller gedraaid gaf 2 infecties aan,,,gedelete,,,en hitman pro,,,en ik heb contact via twitter met webcare van ziggo,,maar veel dank
Als het al zo zou zijn (ik vind dit een raar bericht) dan kan u daar vanaf komen met bv het gratis anti virus programma van AVG.

Mebroot en Torpig alias “sinowal” is een gevaarlijke rootkit die de MBR (Master Boot Record) van de computer infecteert.
Kort samengevat heeft “Mebroot /Torpig” het voorzien op uw login en andere (bank)gegevens.
Tevens kan deze malware op de achtergrond uw browsersessies manipuleren en webpagina’s injecteren met bijvoorbeeld valse invoervelden.