als ik me computer opstart krijg ik een dreiging het lijkt op een virus. er staat je moet nu 457 euro betalen. is dit een dreiging of is dit echt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Draai virusscanner vanaf een CD waarvan je opstart ipv harddisk. Zie verder internet, ransomware.
Ritsuka
11 jaar geleden
Uiash virus
Ritsuka
11 jaar geleden
Ukash*

Antwoorden (6)

Het klinkt als een virus achtig iets.
Maar je zal toch iets meer gegevens moeten geven;
Welk programma meldt dit.
Wat voor computer heb je.
Wat voor een software gebruik je.

Als je bv een bedrijf hebt met specialistische software, tsja, dan zou het natuurlijk mogelijk kunnen zijn dat je voor een of andere dure licentie moet betalen.
Dus graag iets meer info.

Toegevoegd na 9 minuten:
Draai eerst maar een goede virusscan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou dit niet serieus nemen. Gooi gelijk een virusscanner erover heen.

Daarnaast zou een bedrijf je nooit zo (mogen) benaderen.

Wellicht heb je iets gedownload waar spam bij meegekomen is en dit berichtje veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een buurman van me had dit laatst ook! Hij had het zogeheten politievirus. Uiteindelijk een een computerwinkel dit virus moeten verwijderen. Volgens bronnen op internet is er een groep mensen die toch betaalt aan de criminelen; dit helpt je overigens geen moer en garandeert dat dit soort virussen zullen blijven bestaan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit betalen!! Het gaat zeker om virus, criminelen proberen op deze manier jouwe bankrekening leeg plunderen. Als ik jou was, even computer bij computerwinkel brengen en uitleggen. Reken maar op dat ze voor je verwijderen. Je krijgt natuurlijk factuur en dit even betalen en factuur meenemen naar politieburo en aangifte doen. Misschien heb je kans dat je geld terugkrijgt voor gemaakte kosten van verwijderde kwaardaardige software.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Geld terugkrijgen van wie? Je gelooft toch zelf niet dat de politie hier achteraan gaat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit weet ik omdat er vordering is gemaakt vanuit schadevergoeding. Met andere woorden; als criminelen opgepakt is, dan kunnen rechters bepalen dat criminelen het schade moet vergoeden. En als jij eerder factuur heb ingeleverd bij het aangifte die je hebt gedaan, maak jij kans op geld terug. Dat zou ik niet raar vinden hoor.
Wij hebben ook ooit een keer zo'n virus gehad. Hij zij toen dat het van de politie was en dat wij 100€ binnen 3 dagen moesten betalen anders kwam de politie ons opzoeken. ZULKE DINGEN NIET GELOVEN. 1 maak geld overmaken en je raakt veel meer geld kwijt. Je moet een foto van het virus maken als het terug komt en dan je virusscanner gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel 1 keer geld overmaken en je bent later nog veel meer geld kwijt
Dat lijkt me het UKash politievirus
Let op als ze vragen om te betalen
BETAAL NIET want als je hebt betaalt gaat het steeds meer geld kosten

Zoals andere al zeiden ga naar de winkel waar je de computer gekocht hebt en laat het er afhalen

Gr QUINCY12