Hoe kan ik mij beschermen tegen een cache poisoning aanval?

Vandaag een aanval gehad op mijn pc van een extern IP adres (212.54.35.25.53). Mijn windows firewall stond op dat moment uit, de firewall van mijn virusscanner stond wel aan. Mijn verbinding viel uit, ik moest de router resetten en hij was mn netwerkcode 'vergeten'.
Kreeg een melding van de aanval in mijn virusscanner maar verder geen informatie of de aanval is onderschept of van de verdere consequenties.
Het enige wat ik heb gedaan is alle geschiedenis, cookies enz gewist en een beveiligingsscan gedraaid via beveiligingsstatus controleren. Heb er ook melding van gemaakt bij mijn provider en die zei dat ik er aangifte van moest doen bij de politie. is dit echt nodig? Kan diegene nu in mijn pc kijken en bijv. gegevens stelen? Ik maak me er een beetje zorgen om.
Alle tips en adviezen zijn welkom. Bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mogelijk bevat je PC nog Malware of Spyware. Scan je PC op spyware en andere malware met Malwarebytes. De gratis versie is volledig Nederlandstalig en een effectieve spyware en malware verwijderaar.

Als je PC beschermt is met een goede Firewall kan men niet in je PC kijken. Aangifte doen is wellicht overdreven. Je kan beter je tijd besteden in het goed beschermen van je PC.

Gebruik de Windows Firewall in combinatie met een goede virusscanner. De firewall van je Antivirus kun je dan uitschakelen. Gebruik niet meer dan één virusscanner op je systeem. Een gratis virusscanner is voldoende, bijvoorbeeld Avast of Avira. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Avira, wel bij installatie goed opletten dat je geen onnodige toolbar of zoekmachine installeert.