Hoe kan een backup programma toch een backup maken als Windows nog draait?

True image bijvoorbeeld, kan een image maken van je harde schijf terwijl je andere zaken op je PC aan het doen bent, dus het systeem is dan niet op "slot". Hoe kan zo'n backup programma dan toch nog een exacte kopie maken van je systeem, zelfs als die gemaakt wordt "terwijl je aan het internetten" bent. Dus tijdens het maken van de backup, kan je gewoon internetten. Hoe kan dit? Wordt het systeem dan op slot gezet? Hoe komt het dan dat je andere zaken kunt doen terwijl de PC de backup aan het maken is???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is inderdaad heel bijzonder, als je ouderwetsere backuptechnieken gewend was, die files niet konden backuppen als ze in gebruik waren.
True Image heeft een speciale 'open files handler'.
"Open files are handled by keeping the disk real-time current (passing the writes to the disk during the backup) while the backup remains a snapshot in time."
Op die manier kun je vanuit Windows, Windows zelf backuppen. Restoren gaat echter niet vanuit Windows.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kwestie van multi-tasking, iets waar mensen niet zo goed in zijn. Er lopen meerdere processen op je PC, kijk maar eens in taakbeheer, dan zie je ze allemaal. Zolang er geen afhankelijkheden zijn, kan een backup programma prima zijn werk doen. Het kan uiteraard wel trager gaan, als je tegelijkertijd ook zware grafische programma's draait, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schaduwkopieën

http://www.vistainfo.nl/schaduwkopie.html