Hoe krijg ik die advertenties weg?

Ik heb sinds kort last van allerlei advertenties (vaak rechts en links onder in het scherm) Ik heb geprobeerd adblock te gebruiken maar die advertenties komen nog steeds in het scherm (adblock heeft zeg maar de plaatjes weggehaald)

als je de afbeeldingen kunt zien dan zie je een of andere border met alleen een kruisje ernaast (omdat adblock het plaatje heeft verwijderd)

het komt op ELKE website waarop ik ga

heeft iemand een idee hoe ik van die dingen afkom?

Toegevoegd na 1 minuut:
EDIT : ik zie dat bij mij de foto opeens een zwarte scherm hebben. maar klik er gewoon op en je ziet ze

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hier ook last van en ga mijn computer volledig resetten. Ik heb er enkel last van bij internet explorer. Volgens mij komt het van de toolbar. Ergens verkeerd op geklikt bij het downloaden en je zit met zo een toolbar opgescheept.
Ritsuka
11 jaar geleden
Spybot Search & Destroy laten draaien

Antwoorden (5)

Volgens mij is het niet wegtehalen maar staat het gewoon op de site waar je naar toe gaat. Zit is het ook op twitter of facebook? Want daarvan hoort het er niet te staan als het daar wel staat is er wat verkeerd ingesteld of verkeerd gedownload denk ik dus kijk eerst daar even. Ik hoop dat je hier wat aan had. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt aan Google Chrome, met Internet Explorer heb ik het niet.
In de tekst van elke site staan er zelfs bepaalde woorden in het blauw, als u er met uw pointer overgaat komt er zelfs reclame te voorschijn. (Zie 1e afbeelding)
Met IE 10 heb ik dit niet. (zie 2e afbeelding)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Als je dat hebt, heb je waarschijnlijk spyware.
Probeer eens Spybot Search & Destroy of Adaware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zie mijn reactie op dee vraag. die kan u ook opweg helpen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, bij mij was het Browse2save die mij parten speelde.
MEt bijgevoegde link kan u zien hoe u die kan verwijderen afhankelijk van uw browser.
Ik heb Google Chrome en heb hem gevonden via Extra, extensies en dan verwijderen.
Ik tussen ook Spybot en Ad.aware geinstalleerd, thanks voor de tip.
Misschien heb je spyware op je pc staan, scan je computer met antimalwarebytes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit word ook wel adware genoemd.
je kan het binnenkrijgen door schadelijke sites te openen, of je kan et gekregen hebben tijdens het downloaden van iets.
kijk bij google chrome rechts bovenin, druk daarop, achtergrondpagina's weergeven daar zal hij kunnen staan.
zo niet kijk dan bij configuratiescherm en druk op programma's en onderdelen, daar zou ook een verdacht programma staan. deze kun je zo verwijderen.
als dit allemaal niet geholpen heeft kijk dan in de map waarin je chrome hebt gedownload en anders moet je kijken hoe de programma die de advertenties tevoorschijn laat komen heet en google de naam van het programma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heeft naast spyware ook met cookies te maken. Die cookies verzorgen er voor dat er iets blijft staan wat je leuk vind. Zoals zoeken naar een auto , dan krijg je op bepaalde websites precies de reclame : op zoek naar een auto? en dan bijv bepaalde auto.

Minimaal 1 keer per week cookies verwijderen en dan heb je over het algemeen nog maar weinig last van. Natuurlijk hou je wel de bepaalde reclames , maar dat ligt dan aan de site. Zoals hier met goeie vraag.