Kan de pc niet meer opstarten?

Wat moet ik doen? Ik heb een virus of malware: "backdoor.tidserv!inf" genaamd. Ben er al achter wat ik moet doen, maar kan met geen mogelijkheid in Windows komen. Dus ook niet in de verschillende veilige modussen en de laatst werkende configuratie. Wat ik ook probeer, de pc reset zich iedere keer automatisch en dan kom ik weer bij het scherm waarin je kunt kiezen met welke veilige modus je wilt opstarten.
Wie kan mij helpen?

Toegevoegd na 9 uur:
Heb inmiddels alles al zo'n beetje geprobeerd en moet tot de conclusie komen dat ik Windows waarschijnlijk opnieuw moet installeren. Nu geeft Windows mij 2 mogelijkheden:
- XP installeren
- XP installatie herstellen of repareren

Persoonlijk zou ik voor de 2e keuze gaan, maar blijven alle bestaande programma's dan bestaan en ook alle data die ik op mijn harde schijven heb staan? Ik kan nergens een kopie maken van mijn documenten, omdat ik niet in Windows kan komen. Misschien zou ik nog wat kunnen redden als ik in DOS kwam, maar kan me niet meer herinneren hoe ik daar terecht kan komen, zonder schijven en/of diskettes.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je deze vraag dan per postduif aan GV gesteld :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van een 2e pc? :)

Het beste antwoord

Je kan een een externe behuizing kopen
http://www.codima.be/product/1066/antec-aluminum-hard-drive-enclosure-sata-usb-MX-100-EC.aspx
(Vraag wel even na of je sata of ide hebt .)
(Deze is voor sata 2)
En jouw interne schijf erin steken , mits je geen paswoord op je besturingsysteem gezet hebt .
Anders wordt het gecompliceerder .
Zo kan je jouw gegevens backuppen .
Daarna jouw harde schijf terug inbouwen .
En clean install windows xp or windows 7 installen .
Mvg
bram
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als je website van symantec moet geloven dan is de genoemde virus of malware Risk Level 1: Very Low

Dus lijkt het me sterk dat alleen dat virus hiervoor zorgt.
Ik heb precies hetzelfde overigens een tijd geleden gehad.
De laptop ging toen zelfs herstarten tijden installatie van windows! uiteindelijk bleek dit te maken te hebben met stof!

Maar goed als het geen stof is kan je nog steeds het volgende doen

- zorg voor een zgn bootable disc
- boot vanaf deze cd
- installeer malware anti malware (zo heet het idd)
- controleer handmatig ook de c:\windows\system32 folder
staan daar heel recente bestanden in dan zou dat zo maar een virus kunnen zijn

- als dit lukt niet lukt

installeer vanaf de cd windows opnieuw

als ook dat niet je probleem oplost blijft er slechts 1 ding over

formatteren and windows opnieuw installeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, bij mij gaf Norton aan dat het een uiterst gevaarlijke malware is die onmiddelijk verwijderd dient te worden. Norton zou dat wel even voor me doen en om de boel kompleet te maken, moest de pc opnieuw opgestart worden. Sindsdien doet hij dus niks meer.
Ik heb het programma Malwarebytes Anti Malware al klaar staan op een usb stick, maar zolang ik niet in Windows kan komen heb ik er niet veel aan.
Formatteren wil ik sowieso uitsluiten, een bootable disc heb ik niet (dom natuurlijk) en windows opnieuw installeren lijkt me tot nu toe nog geen optie, zolang die malware nog op de pc staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
malware bevindt zich meestal in de windows folder bij een herinstallatie van windows wordt deze geleegd en opnieuw geinstalleerd. Kans is heel groot dat je daarna wel weer in windows kan. Daarnaast heb je niks te verliezen op deze manier (behalve je windows profiel) maar als je een andere username kiest dan houdt je oude profiel nog in je documents and settings map! en ja norton is waardeloos op het enige gebied waarin ze iets moet betekenen...opsporen en verwijderen van virussen! maar goed suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je Windows schijf is een booteble disk!
Dan zit er niets anders meer op dan alles opnieuw te installeren, met een installatie cd/dvd van Windows...

Jammer maar dit is dan de enige optie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek even op de Bart-Pe cd met de naam "I have the Password"(v1.43) start op via deze cd en er zit allerlei software op die cd geïnstalleerd dus even updaten en je kun gewoon virusscannen of een disk controle doen.

in ieder geval 90% van de tijd zorgt het er voor dat je windows gewoon weer opstart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je denkt dat een virus of malware de boel zit te verzieken kun je de Kaspersky Rescue Disk, Anti-Virus en Anti-Malware Bootable LiveCD erop loslaten.
Ik had zelf een laptop met malware die ik niet kon verwijderen. Met de Kaspersky Rescue Disk is het een fluitje van een cent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal ook wel helpen. Eigenlijk heb ik de oplossing al, maar mijn enige probleem is dat ik niet in windows kan komen (of op mijn harde schijven). Zodra ik daar bij kan, heb ik het hele probleem met 5 minuten opgelost.